سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای درمان زگیل تناسلی واکسن گارداسیل چقدر تاثیرگذار است؟

با توجه به اهمیت بالای واکسن در پیشگیری و درمان زگیل تناسلی در اولین فرصت برای تزریق واکسن اقدام فرمایید. در حال حاضر سه نوع واکسن در کشور ایران برای درمان زگیل تناسلی و پیشگیری از آن وجود دارد:

  • واکسن گارداسیل – چهار ظرفیتی
  • واکسن HPV ایرانی – دو ظرفیتی(فقط نوع 16 و 18 را پوشش می دهد)
  • واکسن HPV فرانسوی – نه ظرفیتی

 واکسن فرانسوی که پوشش دهی خوبی برای انواع ویروس های HPV دارد بسیار سخت در داروخانه ها پیدا می شود و هزینه بالایی دارد. واکسن ایرانی نیز عملکرد خوبی به اندازه دیگر نمونه های واکسن ندارد. بنابراین در حال حاضر بهترین نوع واکسن برای درمان زگیل تناسلی‌، واکسن گارداسیل است.

این نوع واکسن HPV از پوشش پروتئینی روی دیواره های سلول تشکیل شده است و هیچ ضرری را برای بدن به همراه ندارد. با زدن این واکسن، سیستم ایمنی بدن تقویت می شود و بدن قادر خواهد بود که راحت تر با بیماری زگیل تناسلی مقابله کند. بنابراین هم برای پیشگیری و هم برای درمان زگیل ناحیه تناسلی‌، استفاده از این واکسن ضروری است. هیچ محدودیت سنی و جنسیتی برای استفاده از واکسن زگیل تناسلی وجود ندارد. حتی کسانی که مبتلا شده اند هم میتوانند تا 60 سالگی این واکسن را تزریق کنند.

بهترین سن در دختر خانم ها و آقا پسرها برای تزریق واکسن در بازه سنی 10 تا 12 سالگی است چرا که تا 97% از ابتلا به این بیماری جلوگیری می‌کند.